wycieczka uczniów

Trzydniowa wycieczka uczniów kl. 4-8  ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej do Warszawy.

W dniach  24 – 26 października 2022 r.  uczniowie klas 4-8 wraz z opiekunami odwiedzili stolicę Polski.

W pierwszym dniu wyjazdu główną atrakcją było zwiedzanie Sejmu, gdzie zobaczyliśmy makietę Sejmu. Następnie przeszliśmy podziemną trasą do Sali Obrad. Pani przewodnik opowiadała nam o historii powstania Sejmu oraz Senatu a także o zadaniach stojących przed parlamentem. Po smacznym obiedzie w Sejmie wyruszyliśmy do muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie mieliśmy możliwość zobaczyć życie Polaków w trakcie II wojny światowej. Pod koniec dnia udaliśmy się do Galerii Wileńskiej na zakupy. Późnym wieczorem zakwaterowaliśmy się w warszawskim hotelu „Arkadia”.

Drugi dzień rozpoczęliśmy pysznym śniadaniem, po którym wyruszyliśmy autokarem na dalszą część wycieczki. Najpierw udaliśmy się na Cmentarz Powązkowski, na którym spoczywa wielu wybitnych Polaków – poetów, pisarzy, muzyków oraz sportowców. Następnie przejechaliśmy do Łazienek Królewskich, gdzie spacerowaliśmy i podziwialiśmy piękne ogrody oraz Letnią Rezydencję króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Trzecim punktem wycieczki było Stare Miasto, gdzie mogliśmy zobaczyć budynki architektury zabytkowej, przeważnie z XVII i XVIII, Archikatedrę Św. Jana Chrzciciela w Warszawie, pomnik Syrenki Warszawskiej oraz Barbakan i pomnik Małego Powstańca. Pod pomnikiem spotkaliśmy się z Panem Edwardem Siarką – posłem na Sejm PR. W dalszej części eskapady udaliśmy się na Stadion Legii Warszawa, gdzie zobaczyliśmy trybuny, sale konferencyjną, szatnię oraz wiele ciekawych miejsc tego obiektu. Dalszym punktem dnia było odwiedzenie Centrum Nauki Kopernik, gdzie w bardzo ciekawy i kreatywny sposób mogliśmy przeprowadzać różne doświadczenia i eksperymenty. Ostatnią atrakcją owego dnia było odwiedzenie Królewskiego Ogrodu Świateł przy pałacu w Wilanowie, rozświetlanego tysiącem kolorowych diod ułożonych w finezyjne kształty. Po wybornej kolacji wróciliśmy do przytulnego hotelu „Arkadia”.

W trzecim dniu wycieczki odwiedziliśmy Stadion Narodowy, który jest najnowocześniejszym i największym tego typu obiektem w Polsce. Jest też jednym z symboli Warszawy wybudowanym na Mistrzostwa Europy 2012. To tutaj swoje mecze rozgrywa reprezentacja Polski w piłce nożnej.  Następnie pojechaliśmy do Muzeum Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Jest to barokowa perełka Warszawy. Pałac i ogród zachowały niezmienną formę, mimo zaborów, wojen i okupacji. Ostatnim punktem zwiedzania była Świątynia Opatrzności Bożej – czyli najwyższy kościół wzniesiony w Warszawie – ma ponad 75 m wysokości. Po obiedzie nadszedł czas powrotu do domu. Wycieczka do Warszawy została zrealizowana w ramach projektu „Poznaj Polskę”, zaś fotografie wykonano wykorzystując sprzęt pozyskany z projektu „Laboratorium Przyszłości”’.