Deklaracja dostępności
Wstęp Deklaracji
Dane adresowe:
Urząd Gminy Lipnica Wielka
Lipnica Wielka 518, 34-483 Lipnica Wielka
Telefon: 18/26-345-95; e-mail: gmina@lipnicawielka.pl
Urząd Gminy Lipnica Wielka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.lipnicawielka.pl oraz podstron tej strony.
Data publikacji strony internetowej: 2021-02-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-15
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Treść niedostępna
Zamieszczone na stronie informacje publiczne, w postaci artykułów i/lub załączników, plików w formacie pdf, nie są dostępne cyfrowo w całości:
Część z nich została opublikowana przed 2018-09-23 lub nie są one niezbędne do realizacji bieżących zadań Urzędu Gminy Lipnica Wielka lub przygotowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;
Publikowane zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań; Dokumenty, zdjęcia oraz filmy niespełniające wymogów dostępności, niezbędne do realizacji bieżących zadań, będą sukcesywnie zmieniane. Urząd Gminy czyni wszelkie starania w celu zapewnienia również alternatywnego sposobu dostępu.
Wyłączenia
Publikowana mapa z lokalizacją Urzędu Gminy nie jest dostępna: mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Strona WWW posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
wersję kontrastową (wysoko kontrast, negatywny kontrast);
możliwość zmiany rozmiaru tekstu;
tekst w zapisie czcionką czytelną;
wyróżnienie linków (odnośników).
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-11
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Funkcję koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Gminy Lipnica Wielka pełni oraz za rozpatrywanie wniosków odpowiada p. Jan Kuliga – Sekretarz Gminy Lipnica Wielka, adres poczty elektronicznej: sekretarz@lipnicawielka.pl tel. 182634595 lub telefon komórkowy 530730046 (także SMS:).
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, nastąpi najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Lokalizacja: Budynek Urzędu Gminy położony w centrum wsi. Dojazd do urzędu możliwy jest środkami komunikacji publicznej – przystanki autobusowe zlokalizowane są w odległości do 30 metrów od obiektu Urzędu Gminy. Dojazd możliwy jest także samochodem osobowym. Przy budynku Urzędu Gminy przygotowany został bezpłatny parking wspólny dla klientów Urzędu Gminy i Ośrodka Zdrowia, z wyrysowanymi miejscami parkingowymi, w tym dwa miejsca zarezerwowano dla osób niepełnosprawnych. Miejsca te oznakowane są piktogramami. Miejsce parkowania dla osoby niepełnosprawnej znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie rampy podjazdowej (pochylni). Dojazd osoby z niepełnosprawnością ruchową do drzwi wejściowych Urzędu odbywa się wyznaczonym ciągiem komunikacyjnym (pochylnią) – od strony drogi powiatowej. Otwieranie drzwi do Urzędu nie wymaga znacznej siły. Za drzwiami jest niewielki korytarz z dostępnym polem manewrowym. Na wprost wejścia znajduje się kasa Urzędu i punkt informacyjny. W budynku oznaczone są czytelnie drogi ewakuacyjne.
Punkt obsługi Klienta/Kasa Urzędu. Pracownik punktu informacyjnego skontaktuje się z pracownikiem właściwej komórki organizacyjnej, w zakresie dalszej pomocy dla osoby ze szczególnymi potrzebami.
Klienci urzędu obsługiwani są przez pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy, w pokojach urzędu.
Budynek Urzędu Gminy nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. W obiekcie brak dalszego dostępu dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Brak windy, platformy wyjazdowej lub wyciągu schodowego.
Osoby niesłyszące i słabosłyszące: Zapewniona jest możliwość komunikowania się za pośrednictwem tłumacza języka migowego. Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W siedzibie Urzędu na stanowisku kasy (punktu informacyjnego) zainstalowano pętlę indukcyjną.
Osoby niewidome i słabowidzące: w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, napisów wypukłych ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym.
Pies asystujący. Pies przewodnik. Osobom z niepełnosprawnością zapewniona jest możliwość przebywania z psem asystującym lub psem przewodnikiem na terenie siedziby Urzędu.
Informacje dodatkowe
Trwają prace nad przeniesieniem Urzędu Gminy do nowej lokalizacji.
Procedura składnia wniosków i skarg: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, ich racjonalnego usprawnienia lub dostępu alternatywnego, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Po wyczerpaniu wskazanej powyżej procedury wnioskowania lub braku odpowiedzi przez urząd na złożony wniosek można złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON. Informacje dodatkowe w tej sprawie można znaleźć na stronie: https://dostepnosc.pfron.org.pl/kafelki/skarga/skarga-na-bark-dostepnosci